Hari Penyampaian Hadiah & Kepala Ada Pusar

Haaa 2 tajuk terus, senang x yah byk2 entri….hehe

-Hari Penyampaian Hadiah-

Tadika KEMAS KDN buat hari penyampaian hadiah jumaat lepas.  Nana n haikal awal2 lagi dh booking kitorang nie…hehe punya la nak suruh datang tanpa alasan gitu….:)

Alhamdulillah, keputusan kedua2nya membawa berita gembira buat kami, terharu, perasaan bercampur baur sedih + happy tetapi sebenarnya perjalanan masih jauh, jauh sangat2, byk lagi rintangan dan dugaan yg aku dan mat akan tempuh dalam mendidik mereka.  Aku harap sangat aku dan mat diberi kesabaran yang sangat tinggi waktu2 yang akan datang….Amin

-Kepala Ada Pusar-

Sebelum aku tulis lebih panjang, korang berterus terang je la ngan aku ye, in case ada benda negatif n positif aku terima dengan hati yg terbuka:)

Kepala haikal mmg byk pusar, bg aku xde masalah langsung, x ganggu org n x membawa masalah kepada sesiapa pong.  Masalahnya ‘MAKCIK’ ni tetap memberi masalah pada aku, ada je benda yg die x puas hati ngan aku.  Apa ntah salah aku pn aku x tau, yg aku tau mai ofis, aku dok kt bilik diam2, buat keje sendiri2, org yg rajin mai bilik aku….itu aku suka!!!!!  Xkan die jeles kot!!!!  Haaa kira die jeles la tu kan.  Ok, berbalik kepada citer pusar, waktu ni tengah sembang ngan mat, masuk la makcik ni dalam bilik aku, die tengok haikal terus cakap, ‘byknya pusar budak ni’.  Sblm ni pn cakap benda yg sama, jd aku malas amik tau, aku wat x gheti n terus sembang ngan mat…..

Tibalah waktu nk balik, kebetulan makcik ni sekali lagi masuk bilik aku nak antar surat, makcik ni bersuara lagi, ‘byknya pusar die, eeeiii ada 1, 2, 3, 4….’  Malas nak layan aku diam, terus blah, itu lebih baik….

Haaa siap kira lagi….Klu ikut hati nak je tanya, ada masalah apa2 ke????  Tp bila fikirkan perangai die yg mmg suka mengkacau bilaukan fikiran org, baik aku diamkan aje….

Jadi kepada kawan2 sume, sila jgn fikirkan perasaan aku, sila bercakap jujur ngan aku, klu kepala ada pusar, ada apa2 KAH????

Tima kasih di atas jawapan anda sume untuk rujukan di hari tua…..hahaha

 

11 Responses so far »

  1. 1

    acu said,

    makcik tuh mmg tak betui apo,jeles sbb aikai kan encem,kata kat makcik tuh balas jela jawab,awat duk diam ,gaaduh jelar dari kiter sakit hati dalam…baru dia tau ingat kiter tak berani kot….spptutnya akak jawab la kata pedulik la bukan anak ang pun,eeeee cibuk je……uiweeeeeeeeeeeeekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk…………

    “WEH BERANI NENEK TUA TUH NGATA ANAK SEDARA AKU YG TOMEI TUH,PANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG KEKUaT KAT NENEK TUH…..

  2. 2

    ct noramiza said,

    julia, ayat yg sama aku nak ulang, mcm tu lah aku kat macres dulu, mmg sorang ja makcik yg perangai gitu. org pahang, aku ingat lg. tp mmg kesian la kat dia, nak bergaya, tp seluaq coklat, baju hijau, tudung merah gelap, kesiankan???

    so aku ambik keputusan, x layan dia langsunggggg, kalau dia cakap apa2 kadang2 aku cakap, kalau x, aku buat muka serius, dok diam2 kat tempat, mmg sapa pun x berani teguq, sampailah aku keluaq dr situ, la ni aku back to normal, lgpun, kakak2 kat jkr ni buat aku segan, sbb depa mmg layan kita mcm anak2 depa ja. x pa julia, kalau rasa nak mintak tukaq, mintaklah, sbb kadang2 perubahan bawak kebaikan kat kita.

    ala, buat apa nak takut kalau pindah dpt colleague yg teruk, sbb kat situ pun dah teruk, so x dak bezanya kita try ambik risiko tukar ke tempat baru, mana tau, kat tempat baru lebih best, so jgn takut nak mencuba, ok julia? 🙂

    pasal pusar kepala tu, setau aku kalau byk pusar, org tua dulu cakap, nakal, tp bg aku, pusar 10 ka, pusar 1 ka, kalau dah nama budak, dia akan buat gak perangai budak tu, tp kalau kat umah nak tunggang terbalik pun x pa julia, asalkan p rumah org dia pandai behave, betoi x? aku ajaq rifqy mcm tu lah, kat umah org jgn buat perangai aku kata, org x suka, kat umah kita, rifqy mainlah apa2 pun (padahal sama gak aku marah dia kalau main bukan2 kat umah tu 🙂 ) hehehee..

  3. 3

    Along said,

    lantaklah julia makcik tu nak kata apa pun. buat diam sudah, kalau menjawab baru seropa kita dgn dia. biaqlah byk mana pusar pun, tu semua kan kejadian Allah, yg dok persoal pasai pa. asai sihat walafiat sudahlah…. Makcik tu byk makan garam sgt kot, dia nak hg tanya blk kat dia la tu, pastu mesti teruih dia bwk keluaq segala mcm petua kepercayaan org dulu2. Sib baik hg tak layan dia. Tapi kalau aku mesti aku dah menjawab, tak buleh la, geram! hg tau la aku kan…hehehe. Toksah ikut style aku tau, tu nak tambah gaduh namanya…

  4. 4

    mai said,

    tahniah2 nana, aikai dpt no. 1:D……cibuk jar makcik tu suko sgt nk nyibuk hal org….lain kali akak bwk jar cili merah tuh kalu die nyibuk lg akak sumbat jar cili tuh kt mulut die kata nenek tolong diam, kehkehkeh…..yg penting aikal baik jar suke senyum lak tu ensem jerrrr suka tgk dier senyum:)…..

  5. 5

    jade2020 said,

    uikkk byknya pusar haikal, ada 4? niiii…betul2 terkejut tau, bukan perli. sebab setakat ni aku pernah jumpa org ada 2 pusar je. yg aku tau org kata kalo 2 pusar tu degil/ketegaq. lebih dari tu tak tau le pulak. adik aku pon ada dua pusar, time kecik2 dulu je dia ketegaq, dah besar ok je. tapi tak tau le semua tu betul atau kebetulan je ckp org2 tua.

    apa2 pun… perbuatan/kelakuan seseorang dari kecil hingga dewasa tu bukanlah terletak kepada pusar, tapi kepada cara didikan dan juga cara seseorang itu sendiri mengendalikan dirinya.

    p/s: errr JUEjur dak ayat aku ni?

  6. 6

    azni said,

    aku agak ler kan.. mungkin dia pun mcm jade kot.. terkejut ada byk pusar. tak pernah lagi nampak mcm tu. tu yg dia pi belek tuh. ni pandangan ikhlas aku.

    intan ada dua pusar… compared ngan abang dia, mmg dia ni jauh lebih lasak. tapi aku tak kisah sbb bagi aku la kalo lasak tu, lagi la otak dia berkembang sebab dok buat experiment mcm2, lagi sihat.

    kalo org dok tgk intan tu lasak pi sana, sini. aku ckp aku ngaku intan lasak sbb aku bangga dia mcm tu. kalo skema, dok diam rasa mcm tak syiok la plak. intan kecik lagi tapi kalo dia umur 2 ka 3 thn dah cerdik, kalo lasaknya melampau2 sampai org tgk pun geram, harus dimarah gitu. pepandai la kita didik anak.

  7. 7

    nanadanny said,

    acu,

    hahaha, sabaq2, hari ni hari isnin,kena sabaq banyak2, lagi 4 hari lagi weh nak dok kt opis nie tara nak dok sampei ari jumaat….:)

    lantak la kt makcik tu, mmg malas nak layan laaaa….:)

    ct,

    yap, aku rasa pindah lagi bagus coz sana sume org baru, jabatan pn baru, jdi kite pn x la boring benda yang sama ngadap hari2….aku pn heran camner la org bleh dok lama2 kt satu2 tempat tanpa berpindah coz makcik tu pn sebenarnya dah baper belas tahun ke puluh tahun ntah keje kt cni, so bayangkanlah, sebab tu la die xdak keje, cari masalah kt org je lah….itu je la benda baru yg bleh die buat kan…hahaha

    aku pn pk sumenya terletak kt mak bapak, klu betui didikan tu, insyaallah la kan…Ooooo hg marah kt rifqy bila die main kt umah sendiri???? ish, nak kena ct niehhhh, satgi die pk kt maner plak die bleh main…Jgn ct, dulu mat dh pernah kena ngan budak2 tu, mat marah depa main pagi petang siang malam, x habis2 main, last sekali budak2 tu cakap, ‘DULU ABAH X PERNAH MAIN KE??? ABAH DULU PN BUDAK2 KAN???

    hahaha, aku ngan mat terdiam x terkata ok…..jd meh kite pk la sendiri…..:)

    along,

    weh, hg nasihat kt aku, hg pn kena wat perkara yg sama la, maner bleh lain2, satgi anak murid x ikut tau….paaang kt along…:)

    mai,

    satgi klu akak cili mulut die sohih sampai bila2 pn nama akak akan glamer seantero jabatan ni tau, 1 malaysia lagi kenai akak, akak x suka la glamer2 mcm ni, ai malu tau….hahaha

    jade,

    4 ur info, ramai yg cakap pusar haikal 2 je, ini lah 1st time aku dengar haikal pusar 4, rasa nak cakap je makcik ni rabun kot….wakakak

    itu pn aku biasa dengar pusar 2 kecik2 mmg nakai, itu aku akui sangatlah bila tengok perangai haikal tu, nakai + sensitif + sensetap + baik hati + emosional +++ sume ada, kira pakej la senang citer kan, nama pn budak2 aku paham sangat dh…Yap betui sangat2, sumenya terletak pada didikan seseorang tue…

    ayat hg memang psiko n JUEJUER….hehehe

    azni,

    weh, awat lama x dengar citer??? hg sihat kaaaa???? update la blog senang nak tau citer hg jugak….

    betui apa yg hg cakap azni, kenkadang budak2 lasak ni die byk explore benda2 yg kite x jangka, pemikiran diorang pada aku lagi jauh…Sumenya terletak kt kite mcmn nak ajar anak, apa yg patut buat, do n don’t…Klu x faham jugak, anak3 pn tau apa yg depa akan dapat dari aku nih, samada muka aku jd senyum, masam, muncung atau sebaliknya….hahahah

  8. 8

    ct noramiza said,

    azni, betoi tu, anak lasak baru cerdik, kalau dok diam setempat pun haru gak, kena bawak jumpa dr plak

  9. 9

    yanz said,

    kihkihkih…yg aku tau, kalau budak ada pusar kt kepala dia, maknanya dia mmg akan ada adik lagi, ank aku satu je pusar, pastu mak mentua aku ckp, dia ada adik sorang ni…hahhahahaha…kalau ank julia ada 4, takkan ada 4 lagi adik kot….mak oiii, bukak kilang ka? kuikuikui…mcm2 laa julia…tp mcm adik ziana, ada 2 pusar, takde adik pon kan…heheh..andaian org tua2 laa tu…biasa la, kecoh laa depa ni, benda2 camtu pon nk tegur lebih2 kan..
    heheheh

  10. 10

    nanadanny said,

    yanz,

    tu la pasai, mau buat gua nyer hati bikin panas tau…tp ai rileks je, tp rileks2 ai terus je tepon en mat luah perasaan…hahaha

  11. 11

    Op uLyA said,

    haha. saya da reply kat tajuk rapid blaze tu kak.. [-_-] thanx.. again..


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a comment