Solat

Suatu malam pada jam 10.30….(hahaha macam cerpen lak)

haziq:  mama nak lat..? (lepas die nampak aku amik air semayang)

aku:  alaaa, xpe laa, haziq kan nak tido, kan haziq tengah minum susu tu…

haziq:  (terus bangun dan lap mulut die)  ajiq nak lat ngan mama, ajiq amik adah (sejadah)

aku:  esok haziq solat ngan ibu ye, dah malam ni, tido cepat, td kan haziq dah solat ngan ibu, nanti haziq main2 laaaa, x solat, x doa….

ajiq:  mama……(dengan sora manja) kite olat ama2….

waktu ni, aku tersenyum…..xde dah kata bantahan dari aku, terus aku ajak die solat….hehehe

2 Responses so far »

  1. 1

    mai said,

    hehehehe, manjanyerrrr..tingat die solat aritu kecik jer ikut sebelah kita sambil dongak kt atas tgk kita buat:-Dhehehe…..sama mcm kakak dgn abg die kecik2 dulu,hihihihihihi…….

  2. 2

    nanadanny said,

    hari tu lagi lawak, masa tu dah kui 11, akak x bagi gak pasai die nak tido, last2 bila bagi die wat satu rakaat je pastu terus doa, takut akak marah buat main2…buat syarat la tu…heheheh


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

