Gedegaaaaaaaaaangggggggg….

Haaa sound effect kena real, baru klas!!!

Pagi Jumaat lepas, kebetulan sorang officer kt cni cuti, dah parking kosong aku pn memasukkan keta aku ke kotak parking….tp yg susahnya kt basement aku ni kiri kanan tempat parking org blocking, jd pandai2 la nak adjust masuk keta tu…

Dh menjadi rutin, en mat mmg ajar aku klu masuk parking pastikan x senget benget pasai satgi menyusahkan org kiri dan kanan nak masuk parking.  Bila dah dlm kotak parking, aku pn nak reverse betuikan kedudukan….siap tanya nana lagi keta ada ke x, aku pn siap tengok side mirror kiri, kanan, atas…tp malang x berbau…..gedegaaaaaannnnggg.  Dalam in mind aku waktu tu habis rm500….hahaha

Terus keluar keta…

aku:  minta maaf sangat en, mmg saya x nampak keta en td.  Xpe kalau ada apa2 saya bayar….(sambil mata tengok kt keta org tu)

en:  mcmn awak ni bawak keta…awak x tengok ke…tunggu saya parking keta jap….(sambil wat muka kerek dan terus blok keta org)

aku terus soh nana n haikal p sekolah dulu…disebabkan mcm2 perasaan aku waktu ni, tanpa aku pk keselamatan diorang, buatnya keta tu x nampak anak2 aku ke, lain plak citernya kan….nauzubillah….

bila org tu dh turun keta, siap pegang lagi sisi pintu keta die tu, punya la nak suruh org bayarkan….tp tengok dari mata kasar n guna kanta pembesar pn mmg x dak apa2 pongggg….

en:  mcmn ni??? awak ni mmg la kan….keja *** kan….(sambil mata tengok sticker kt keta….)

aku:  haaa, ***, minta maaf en, skrg ni mcmn, kalau ada kemek ke apa, xpe saya bayar….

en:  bahagian maner ni???

aku:  penguatkuasa….

en:  unit apa???? (muka masih x puas hati, dengan misai tebai nye, eeiii geram aku!!!

aku:  pa tn ***** (sori bos guna nama bos, geram punya pasai)

muka mamat ni dah lain…

aku:  en bahagian maner??? (sambil mata aku tengok nama die)

en:  bhgn pengurusan….saya kesal la cara awak bawak, awak x tengok ke keta ada belakang ke tak, saya kesal la mcm nie….

aku:  Ya allah ya tuhan ku, sumpah demi Allah, saya x nampak keta en, saya dh tengok side mirror kiri kanan, tiba2 keta en kt belakang….

en:  x laaa… mcmn awak bawak keta ni??? (x habis2 org tua ni mempertikaikan cara aku bawak)

aku terus p keta die pastu….

aku:  ok en, klu ada apa2 x puas hati kite bincang kt atas je la, assalamualaikum……….

hati ni toksah cakap la, geram, sket2 sebut kesal, sket2 sebut kesal, hidup penuh penyesalan gamaknya….

tara dok naik tu hati dah dup dap dup dap pasai geram, kasut anak kt sekolah pn aku x sempat nak tengok, punya  pk pasai mamat ni, bising lebih, tp keta xde apa2 pn.  Tengah dok punch tetiba mata aku bergenang….laaaaa terus rasa nak nangeh.  Masuk bilik bos, nasib baik die xde, haaa nangeh dlm tu terus tepon mat, aku citer dari a-z…aku nak klu bleh biar la laki settle ngan laki, klu dengan pompuan, mcm ni la jadinya, nak salahkan kite 120 peratus.  Mat cakap mintak tolong ngan kawan2 dulu, suruh diorang tengok keta org tu mcmn, apa2 hal die mai tempat kejadian…nasib baik hari tu die ada hal kt ofis lama, jadi p keja lewat sket.  Lepas tu terus aku call pa pengurusan tanya mamat gila ni mcmn, malangnya die pn jarang deal ngan org tua tu.  Last2 aku tepon samb die, mintak terus no nset…

aku:  akum en, ****a ni, mcm ni la en, saya dah call asben saya, skrg ni bincang la berdua tengok mcmn…

en:  husband puan kerja apa????

konfius….lantak la keja apa pn, pasai pa plak nak tau laki aku koje apa???

aku:  x kisah la die keja apa pn, yg penting senang deal sesama laki, kalau dengan saya balik2 en salahkan saya jugak…

en:  bukan apa puan…saya kesal dengan cara puan bawak tadi…

aku:  ya allah, benda dh jadi, tp xde apa pn kan…xpe la apa2 hal saya call nset en je nnti….

sblm tu aku mintak no nset die…

aku dan member aku turun bawah dengan sorang officer yg bleh dipercayai, dh pot pet pot pet aku citer kejadian tu, mat pn sampai, tetiba datang plak sorang officer kpp 48 yg kebetulan baru datang, die nasihatkan tunggu apa tindakan org tu, die soh amik gambar, saksi dh ramai, klu die mintak apa2 baru libatkan husband, takut satgi benda jd lebih besar….Last2 kitorang pk biarkan aje, tunggu dan lihat, tp waktu tu mmg aku x puas hati, iye la pk waktu x rasional kan, geram punya pasai…Officer tu tanya gred apa, bila aku kata PAR, terus die senyum dan blah…….

Aku paham maksud officer tu, tp tu la kan, klu betui aku yg salah, aku bayar kite bincang elok2, ni hentam aku sorang je geram tau, eloknya aku cakap je mcm nie.. ” EN, MASALAHNYA KETA EN TU REMUK SEBELAH KE, EN CEDERA PARAH KE????? Tp tu la, dalam keadaan kite yg salah, kite dh minta maaf tp x nak terima tetap nak salah kan kite gak, aku rasa org tu ni mmg nak kena flying kick ngan aku je….

bila naik atas, sume cakap aku x salah pasal aku dalam kedudukan kotak tu, spttnya die yg hati2, aku terpikir gak mesti die nampak lampu reverse aku kan, yg die terus nak jalan apasal…

sampai laaa die x datang jumpa aku, takut aku balas la tu, hari tu mungkin aku x balas pasai aku nervous, tp hari lain die mai serang aku, tau la aku nak hentam die balik….wahhh ayat x bleh blah!!! 

Apa2 pn, buat tuan punya keta kancil putih *F* *6*1, jaga budi bahasa sket, cuba terima UCAPAN maaf dari org lain, buat mcm diri sendiri x salah, mcm bagus sangat, walaupn hg marah, aku sabaq hari tu pasai aku rasa hg org tua, aku boleh balas balik, satgi takut hang yg malu, jd lepas ni bawak keta tu baik2 la sket naaa….

Dan untuk diri aku sendiri, pasni klu bleh kuarkan kepala kt cermin keta bila nak reverse….:)

5 Responses so far »

  1. 1

    ct noramiza said,

    julia, next time, kalau nak mereverse, make sure kiri kanan depan belakang clear, kalau ct drive pun, kalau ada org reverse (situasi julia), ct akan stop, sbb kadang2 org yg tgh reverse terutama perempuan, dia akan main reverse ja, jarang sgt dia nak toleh kiri kanan byk2 kali, lg 1 kalau pompuan cina yg drive, lglah kena be extra careful tau, ni pesanan dr pengalaman walaupun x penah gedeganggggggg (sound effect cam julia).

    apa2 pun, actually org tu nak tunjuk kerek ja, sbbnya julia terus p mintak maaf ngan dia, next time kalau ada kejadian camni (nauzubillah), jgn panik, dan jgn terus nk mintak maaf, bila terus mintak maaf, nampak cam salah, cool ja tau, tgk dulu apa yg rosak, pastu terus mintak no hp ke apa ke, ambik no keta dia, lps tu baru deal yg lain2. jgn tunjuk lembut sgt, atas jalan x boleh berlembut, kalau lembut kena pijak, ingat tu tau.🙂

  2. 2

    nanadanny said,

    pasai aku salah la aku mintak maaf, mungkin aku x perasan keta tu, tp dalam situasi basement yg penuh keta blocking belakang, kiri kanan payah kite nak perati keta satu2 ni….tp bila dengar gedegang tu mmg mcm bunyi teruk sangat mungkin kena bumper je pn, alaaa sebenarnya org tu nak tunjuk hebat sangat la, serupa keta yang aku langgar HONDA 2.0 yang baru….menyampah betui la!!!

    skrg ni aku parking kt belakang je la, malas dh nak parking kt bawah tu kecuali aku mai awai…

  3. 3

    yanz said,

    HEHEHEH..aku penah gak gedegang keta org…masa tu aku nk kuar p kedai psl mlm tu nk buat kenduri, masa aku nk reverse kuar dr pagar tu, takde keta, pastu aku pon trus tekan minyak, reverse, tup2 ada keta iswara lalu, tgk2 pintu kiri blakang kemek, tp bumper keta bapak aku ok je, aku pon tak perasan, n x dgr gedegang plk….pompuan tu pucat muka dia, heheheh…kebetulan ada jiran aku nmpk, dia kata dia jerit kuat tp aku x dgr pon..psl tingkap x bukak..hahha.. disebabkan masa tu baru abis spm, ayh aku laa yg membayarnya dgn cara, soh pompuan tu p bengkel yg ayh aku kenal, bg bil kt ayah aku…..ye laa, takot dia p bengkel lain, charge lebih2 lak..hehehhehe… time kasih ayah…heheheh…

    skrg ni biasa laa julia, kt ofis ni kalu tak block keta org, mmg tak bleh…padahal parking tu makin bertambah, tp tak cukup2 jgk..pelik aku, hari2 org bli keta kot…skrg ni aku parking kt bwh blok, ada pompuan tu hari2 dok block keta aku…geram btol, keta lak besaq mcm tuan dia, bila nk kuar, kita lak nk kena tolak keta dia tu, berat nk mampos…hr tu aku geram, aku sms kata kalu bleh jgn block dh, nanti guard clamp tayar…hahha..terus dia x block dh keta aku…hehehehe..

    • 4

      nanadanny said,

      ish yan ni, awat ganaih sangat hg bawak keta, sampai kemek keta org tu mesti la die pucat lesi, tu baru hg langgar pintu belakang, klu pintu depan sohih pompuan tu pengsan dlu wlpn x cedera…hahaha

  4. 5

    yanz said,

    hehehhe..yg best tu, aku yg langgar tp aku bleh slamba je psl aku x rasa gegar ke, bunyi gedegang ke….hahahhaha… ala, pintu keta tu bleh ketuk sket je, takde jejas sgt pon…kuikuikui..


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

