Geram Banget

ish..x tau nak bagitau perasaaan ni lagu maner…

punya la susah aku nak dapat benda ni…

senang2 je bibik tu rosakkan…

pastu x mengaku lagi tu…

memang menyakitkan hati tau!!!

Kisahnya begini…

Mlm tadi aku charge nset aku.  Letak atas meja.  Mak dan suami aku elok je makan atas meja tu…x jadi apa2 pn pada nset aku.  Waktu kitorang tengah tengok diari akademi fantasia, bibik aku pn kemas meja makan tu.  Sblm ni pn dah perati dah bibik ni, die ni suka skodeng gak, sambil wat keja mata melilau tengok tv.  Bygkan waktu basuh pinggan tu, air menderu je laju, tangan konon sambil gosok pinggan tu, tp mata hala kt tv.  Geram x???

Nak dijadikan citer, tangan bibik ni konon lap meja la, padahai mata tengok tv tu.  Mat dan aku pandang sesama sendiri la.  Tetiba “gedegangggggg”!!  Selamba rock je bibik ni kutip nset aku yg dh terkeluar sume benda alah dalam tu.  Aku ngan mat terus terkejut ‘ya allah’.  Mat terus amik nset tu, tp bibik ni x cakap apa terus blah ke dapur.  Aku pn mula la bebel kan….

aku:  bibik, td masa lap meja tu mata tengok tv ke?

bibik:  x sangaja, sudah jatuh…

aku:  mata tu tengok tv ke? (tanya kali ke-2)

bibik:  saya lap, lepas tu jatuh…

aku:  x…..saya tanya lap meja tu mata tengok tv ke????? (kali ke-3)

bibik:  lap terus jatuh….

Masih tidak mengaku…..mula la hati ni panas kan, klu tanya die minta maaf ke, mengaku ke, aku x la bara sangat.  Tp, bila x ngaku ni mula la hati geram gilos….Bayangkan dalam bilik tido, aku ngan mat still bicara pasai nset ni.  Dah la nset ni baru je mat kasik sebagai birthday present, ada la sbln lebih.  Nset x lah canggih maner tp keluaran mula2 dulu aku dah aim nak sangat nset motorola ni dan tahun ni mat bagi kat aku.  Aku mesti la sayang gilos kan!  Asai anak2 aku nk pegang pn aku pesan byk kali bebaik ngan nset tu. Bila tutup nset ni pn, soh tutup pelan2.  Nset lipat la katakan…. 

Pg tadi, dalam ketidakpuasan hati aku nak tengok hati budi bibik ni mcmn, aku tanya sekali lagi kt die.  Aku nak tengok die nak mengaku ke tidak…dan berlakulah dialog di pagi hari…

aku:  ni saya nak tanya, mlm td sebenarnya mata bibik tu tengok tv ke waktu lap meja tu?

bibik:  saya lap terus jatuh…

(dlm hati mmg geram dah)

aku:  kalau mata bibik x tengok tv, bila lap meja ada nset tu mesti la bibik angkat nset saya tu…(sambil demo lagi) xkan la nampak nset tu terus lap sampai jatuh….

bibik:  ‘terdiam’

aku:  nak ngaku ke x ni?

bibik:  iya saya salah…sudah nasib saya….

aku:  bukan kira nasib x nasib.  kalau buat keja betul2 x la jadi mcm nie…(haaa kan dah aku bebel)

mlm tadi gambar kt skrin tu langsung ilang….dan ptg ni NO SERVICE okeh!!! maknanya nset aku dh rosak!! Arggg sgt geram…ohhhh terlebih sudah…(gaya stacy) haaa kan dah bebel pepetang ari nie….Urwarghh tension nya haku…..

p/s:  mmg la nset ni ada guarantee, tp dalaman die kite x tau mcmn kan….huhuhuh:(

 

7 Responses so far »

  1. 1

    miss k'chi said,

    laaa yer ker…ciannyeeee…dh ler lawo bangat anset tu…baru beli dh rosak,huhuhu…pindahkan jer tv tu ltk kt tmpt yg die xleh tgk masa wat keja…..ubah ler tv tu ngadap ker mana2 asal die xleh tgk ;Dhehe

  2. 2

    yanz said,

    heheheh..potong gaji dia, beli henset baru hang..hhaha

  3. 3

    nanadanny said,

    miss kchi – masalahnya umah tu x lebar…memanjang je lebih, susah nak letak tv tempat yg sesuwei, tp xpe mat dah sound kt die klu x phm lagi, akak wat pejam mata ajo la…huhu

    yanz – akhirnya die yg soh potong gaji die, jd mmg selamat la coz sabtu n ahad lepas pn nset aku dok meraban benda lain…baik serah kt die cpt2, tensen aku tau!!

  4. 4

    angahnie said,

    boleh tahan garang jugak… tatutttt

  5. 5

    nanadanny said,

    angahnie,
    zmn lembut lemah gemalai sudah berlalu, zmn skrg sume kena tinggi sora….huhuhu

  6. 6

    nCT said,

    lor nanadanny, baiknya, kalau aku dah lama kena jerit bibik tu. ish tensionnya. kalau aku mesti 6 hari 6 minggu x bercakap ngan bibik tu, mesti dia rasa serba salah gila nak makan nasi 😛 wargahkakahka

  7. 7

    nanadanny said,

    nCT – bila aku dh bagi nset tu gaji die aku potong…selamat duit deeennnn, tu la buat pasai ngan aku, bila keje dok skodeng tgk tv, x puas kot tgk tv time aku p keje tu…huh


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a comment