Darah ito…

Kisah ini berlaku kat Damansara… Kisah benar yang berlaku setahun lepas(diceritakan oleh kawan baik kepada lelaki yang bernama Amir (namasamaran)…utk dijadikan teladan bagi kita yg masih hidup.

Kawan aku ni seorang salesman kereta,bercinta dgn seorang anak jutawan di Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana kawan aku ini seorang salesman kereta.

Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya melarikan diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak perempuan kesayangan dan telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman lelakinya itu jika dia balik ke rumah.

Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di bukit antarabangsa dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki ini dengan seadanya.

Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin dan persiapan utk majlis perkahwinan itu sedang disediakan. Nak dijadikkan cerita, Semasa Lelaki ini pergi membeli Kentaki kat Ampang Point, dia kena langgar kereta di hadapan perempuan tersebut dan keesokan harinya lelaki itu pun dikebumikan. Kejadian ini amatlah meyedihkan perempuan tersebut kerana tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dgn lelaki kesayangannya.

Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, Seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu,kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tapi, ibu perempuan tersebut tidak mengendahkannya.

Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang sama iaitu seorang nenek tua meminta utk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak megendahkannya.

Malam ke tiga, -perempuan itu pula menerima mimpi yang sama seperti ayah dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan ayahnya.Dalam ketakutan y ang amat sangat, diap un pergi membasuh baju itu dan macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap ada…

Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa.. Seorang nenek tua menyuruh dia membasuh darah itu bersih2 dan jika tidak, malang akan menantinya.. Bia bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebutsehingga kain tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap adaa…

Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apa bila pintu belakang rumahnya di ketuk bertalu2 dan munculah nenek tua tersebut dan perempuan itu pun pengsan..Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menghulurkan benda yang berwarna biru…

Perempuan itu bertanya kepada nenek tua itu “apa ini…?”

Ni lah Sabun Basuh Dynamo, letak kan sedikit dan kotoran akan hilang…err..yg ni adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar,beli kat kedai…..
hehehehhhhehehehh. …..

p/s:  Jangan marah noo, teman pun terkena juga. …hehe.  Sbnrnya xde mood nk citer2 nie..:(

8 Responses so far »

  1. 1

    acu said,

    weis…takder kojer ker!!ngeh2x….tersenyum2 gue kat sini….

  2. 2

    nanadanny said,

    hahaha, senang je wat entri ni x sampei seminit pong, copy org lain nyer blog…huahuahua

  3. 3

    mama_arissa said,

    ceh!!! paaaaaaaaaaaaaaanggg sploh dah ler!!

  4. 4

    acu said,

    biler nak tambah post baru nih….ngeh2x…tunggu nya tunggu takdak pun…hu…

  5. 5

    miss k'chi said,

    akak citer pasal noi plk mcmana dia duk umah akak tu mkn tidoq ja ka, rajin ka, dh noi nk sgt baca citer baru ;D kehkehkeh

  6. 6

    nanadanny said,

    mama_arissa – aduh! sakitnya! warghhhkakahhhh…

    acu – xde mood lor…byk koje pn iye jugak…huhu

    miss k’chi – hahaha…that’s gud idea, nnt akak citer ye…inoi, hg bersedia la noooo….huahuahua

  7. 7

    miss k'chi said,

    kuikuikuikui inoi ang tersengih2 ka tu…

  8. 8

    acu said,

    idak2……..kawe tak sanggup (hu……..muka cimpati)…..jgn d citer kemalasanku dcini…gegegeggee…..


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: