Minta Pendapat Lg…

Pada korang maner lagi bagus:-

a) bos outstation di luar – kite cuti

atau

b) bos ada di ofis – kite cuti

cpt2 vote yer….geram nie….

14 Responses so far »

  1. 1

    nCT said,

    nanadanny – i vote for = bos outstation kat luar – kita cuti

  2. 2

    nanadanny said,

    ok..tq..
    jap…
    take a deep breath…(ermmm lega sket)

  3. 3

    K. Lynda said,

    i’m also vote for the first one..

  4. 4

    jade2020 said,

    aku vote for bos di ofis = cuti.
    kalo bos outstation aku buat keje2 terkutuk kih kih kih

  5. 5

    nanadanny said,

    ct n klynda…
    mmg kite ni pikir bos kan..x nak nyusahkan die klu kite xde…nnt sy citer tau..

    jade,
    hg nyer vote tu x leh pakai, saper yg vote yg first tu adalah org2 yg rajin bekerja…wokehhhh:)

  6. 6

    azfaliza said,

    ulasan utk (a) – takyah la cuti..taim bos takde la kita nak setelkan urusan peribadi kita..nak pegi bank ke, nak masuk lewat sket ke, nak buat aktiviti2 jenayah ke…..

    ulasan utk (b) – ok gak cuti tapi pastikan anda off hp..hehe

    cpt la citer, apa kesssss……..??

  7. 7

    yanz said,

    aku vote sama jade….hhahahaha…
    masa bos takde, pa ada jaga ofis..
    bila bos ada, pa takde, bos jaga opis…hehheheheh..pastu bleh buat keja ‘kebajikan’ masa bos takde…wakakakakakhhh

  8. 8

    Along said,

    aku tak yah vote lah….sbb selama ni mmg aku amalkan yg first tu. Lantak la org nk kata apapun, sbb time ni ja la kita pun dpt rehat gak. Ayat2 org mengata :

    ‘dia ni kan, pantang bos tak dak, dia pun ilang la!’

    ‘asai bos cuti ja, dia pun cuti gak, mmg amik kesempatan betoi la!’

    Org yg bukan dok kt tmp kita mmg akan kata mcm2, jd pedulikan ja. Yg penting keja kita jalan, bos kita suka, ati kita senang, family kita bahagia!

  9. 9

    nanadanny said,

    az – ooo waktu ni la hg belit ye??? kena bagitau org S** nih:)

    klu off nset x leh gak, mesti kena bambu nyer kan..hehe

    yanz – hahaha byk la hg bos jaga kite xdak…pang satgi kot!!:)

    along – tu la kan, kite pk bila bos xdak senang la kite x nyusahkan org kan…ish, mcm2 hal la…

  10. 10

    jade2020 said,

    alah..takyah pikir la apa org nak kata, tutup je telinga. aku setuju dgn yanz, taim bos tadak buleh je kita hidup dgn gumbira…so kalo kita tadak pon mesti bos kita gumbira wkaghaahahahahah…

    aku sejak dari dulu kalo nak cuti aku tak pernah pikir pasal bos or pasal org lain pon. aku pikir pasal diri sendiri ja, buat apa pikir2 yg menyusahkan diri. unless kalo ada keje urgent yg perlu disetelkan yg kalo kita takde org lain langsung takleh hendel. haa itu ok laaa, kalo tak..cuti jeeeeeerrrrr…. apa2 pun, lu pikiiiiiirr la sendiri theeeh

  11. 11

    Along said,

    lain tempat lain caranya jade/yanz ooii….mcm kami ni mmg kena pikir kalau nak cuti, sbb bukan suma org ganti kita tu bleh buat keja kita ataupun bos nak dia ganti kita. Mcm aku ni bos smp ke la ni tak sebut pun sesapa yg perlu ganti masa aku cuti….sbb dia tak harap kot…tahlah. Ada bos yg tak kisah PA dia nak cuti bila pun, sbb dia buleh harapkan org lain. Dan org lain tu pun tak kisah ganti kita sat.
    Lg satu, bila kita cuti, bos ada, org yg ganti tu mmg buat keja skit2, tp merungutnya sepanjang ari…apa kejadahnya! Yg buruknya kita jugak! Dua2 keadaan tu letak kita dlm serba salah…so aku rasa penyelesaian terbaik bila bos cuti, ada baiknya kita pun cuti la, tp jgn la terlebih cuti dr bos pulak. Lgpun bukannya selalu cuti sama2 pun…bos tak pa la cuti bertimbun!

  12. 12

    yanz said,

    lu lu gua gua…hahahha…mcm dlm citer 360 smlm kot..
    weh korang, jom laa g secretaries delight 2008, 22-23 april kt kuching, 28-29 april kt berjaya times square n 5-6 may kt kk, sabah…dpt henpon or jam tgn utk door gift..cuba tgk kt http://www.mrstraining.com/Special.html. satu lagi 1-2 april kt selesa beach, PD… jom la wehhh

  13. 13

    nanadanny said,

    lor ish, tima kasih la along…hg telah menghuraikan apa yang aku nk cakapkan…mmg itu la apa yang aku rasakan skrg…x mcm sesetengah ofis senang dan sesuka ati je bleh cuti…jd kite ni kira sama la, senang citer:)

  14. 14

    yanz said,

    hehehehe…ala along, biasa laa tu…aku ni pon camtu jgk, bila aku cuti, bos jadi kelam kabut, bukan dia jaga ofis pon..hhahaha…aku pon kalau cuti, aku mmg tak harap sgt laa org ganti, hr tu aku mc dua hari, ada 2 meeting terlepas, yg ganti tu terlepas pandang…peeerrgghhh..geram btol aku laa, bukan nk cek btol2, padahal bos dh minit soh bg pegawai lain p meeting tu, dia bleh tak baca, main longgok je fail tu..ish gerammmm..aku laa ni plk dpt bos baru, tp bos baru ni lelaki, tp baeekk laaa, x byk karenah, sonanggg ati denn…yg dulu pon baik, sgt memahami tp kita laa kena phm cara kerja dia, so x kesah dah..


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

