Hari Appointment Di Spital

Ingat kan tarikh 3 Mac yg lepas, hari appointment aku di hospital…

Seperti yang dijangkakan, aku still kena amik no. giliran untuk pendaftaran.  Ingatkan teruih p unit ENT je..hehehe serupa buat hospital tu, anaa yg punya!!!  Tp, wlpn no giliran aku lambat lagi, diorang punya servis memang cepat sebab banyak kaunter yang dibuka.

Bila selesai pendaftaran dibuat, aku pn terus ke unit ENT.  Lepas letak buku appointment kt tempat yg disediakan, aku tunggu je la kt ctu.  Ingatkan lama kena tunggu, tp rupanya nombor aku cepat dipanggil.  Masuk bilik no 2, doktor tu mintak aku bukak tudung.  Die check kedua2 telinga aku.   Siap pakai satu besi untuk dengar bunyi maner yg paling kuat antara telinga kiri dan kanan dan di bahagian dpn / belakang telinga.  Pastu die letak jugak besi tu kt dahi aku untuk dengar bunyi tu sekali lagi.  Bunyi tu mcm berdesing aje…

Bila doc pastikan yang telinga kiri aku memang problem sket, die mintak aku pergi ke Bilik Pemulihan Audiologi…Haaa, nama pn menakutkan..heheheh  Rupanya, bilik ni mcm kedap udara sket.  Nasib baik pompuan gak yang buat eksperimen tu kt aku dan sembang punya sembang rupanya die pn org Tepeng.  Ye la, pelat kami pn lebih kurang sama aje…

Aku kena pakai satu alat yg ala2 mcm penyanyi nyanyi kt studio tu.  Alaaa, earphone yg besar gedabak tu la.  Mcm nk sebut je…sound check, 123 aje….hehehe  Pastu die cakap bunyi ni akan dengar di sebelah kiri dan kemudian di sebelah kanan.  Bila kite dengar je bunyi tu, kite akan tekan satu alat khas yg diberi dan maklumbalas tu akan terus ke komputer.  Bunyi die lebih kurang mcm ni, toooooottttt, teeeeet, tiiiiitttttt, tiiiiiiiiiiit, dan bunyi tu makin lama makin pelan….

Setelah selesai eksperimen tu dibuat, sah la telinga belah kiri aku ni something problem dan sebelah kanan adalah normal.  Dan die inform lagi pada aku yang pendengaran aku ni akan baik jugak coz benda ni x melibatkan kornea dan saraf.  Alhamdulillah… Coz die inform klu serius dan melibatkan saraf tu, boleh menyebabkan telinga akan hilang pendengaran teruih….Nauzubillah….

Lepas tu masuk balik bilik doktor yg aku jumpa mula2 tadi dan die inform penyakit aku ni boleh baik…Ermmm explanation yg membolehkan hati aku senang dan die mintak aku amik ubat di bahagian farmasi.  Appointment aku berikutnya pada 6 jun.  Kena datang gak walaupun telinga aku baik…

Waktu kaki ni nak melangkah ke bhgn farmasi, nampak la en mat dok lambai tangan kt aku pastu aku nampak ada org kt sebelah die.  Ingatkan member en mat la kan….ghupa2nya jumpa kawan aku sendiri, along daaaa.  Lawak betui, x dapat jumpa tempat lain, hospital lak kami terjumpa.  Ini la first time aku jumpa khaireen, maksudnya dah lama sgt + bertahun2 tu aku x jumpa along nie…Kebetulan lak, dulu jumpa kak miera kt klinik, kelmarin jumpa along…Lepas ni aku jumpa siapa pulak yeeee??? hehehe

p/s:  telinga kiri aku dh semakin dengar, tp antibiotik tu bila makan, pahit sgt tekak aku ni.  Tp, nak baik punya pasai, telan aje laaaaa…huhu

5 Responses so far »

  1. 1

    nCT said,

    nanadanny – alhamdulillah, lega gak aku dengaq, x lah berterusan penyakit hang tu, kawan2 yg lain, sapa yg sakit ka ada masalah kesihatan ka, baik p spital cepat2 kan, jgn simpan lama2. nnt jadi yg bukan2, kan susah.🙂

    aik awat hang asyik dok terjumpa kawan kat spital tu ja, mmm ataupun depa semua ada share kat situ? errr

  2. 2

    nanadanny said,

    gamaknya la kan…cuma dorang x nak bagitau kot..hehehe

  3. 3

    K. Lynda said,

    apalah hampa ni asik terjumpa org kat spital ja..awat klinda x jumpa hampa pun masa gi spital kat sini???? hehehe

  4. 4

    nanadanny said,

    ish klinda nie…satgi terjumpa kami kt sana, pengsan la plak kan…tu yg malaih p tu…

  5. 5

    yanz said,

    kk linda tu mana p spital, dia p shopping complex je kejanya..hahahhaha..


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

