Kartun

Sebelum ni memang aku tension sgt klu anak2 nak tengok kartun nie.. Maner x nyer, pagi ptg siang malam kartun memanjang.  Ye la, last2 kena positifkan minda, budak2 mestilah syiok tengok kartun kan…

Sampai satu tahap, hasben aku nak beli tv 14 inci tu nak letak dalam bilik coz tak nak berebut ngan anak bila kitorang nak tengok berita.  Tp aku fikir dengan cara macam tu leh menjarakkan hubungan lak nanti.  Elok sangat la tu, anak2 kt luar, mak bapak dok dalam bilik.  Tak besh lak aku rasa.  Dan akhirnya, kitorang deal (siap deal oooo..hehehe) ngan anak2 asal pukul 8 mlm je bagi chance lak kat ibu n abah nak tengok berita.  Walaupun berat diorang nak accept, akhirnya kena la terima jugak kan….

Last2 aku decide, aku kena concentrate gak nak tengok kartun ni.  Waktu kecik2 dulu memang la suka tp skrg ni nak amik feel tu balik kan….  Dan, akhirnya memang aku jatuh chenta nak tengok kartun especially kartun Tom n Jerry ni.  Memang best gilosss!!  Aku lak yg gelak lebeh2…  Sampaikan anak2 aku tanya, ibu pun suka ye tengok tom n jerry…Yap!!!  Correct!!! Memang suka sangat2 dan aku x nak terjebak kt kartun2 yang lain mcm detective conan ke, sponge bob ke, satgi x pasai2 aku x masak untuk family aku semata2 nak dok depan tv.

p/s:  kenkadang kena jadi budak balik untuk anak2…huhu

11 Responses so far »

  1. 1

    yanz said,

    hahhahaah…..budak2 mmg camtu kan…tp btol laa julia, kalau kita tgk btol2 kartun tu, seronok, mcm tom n jerry, pink panther, sponge bob, pingu, mmg best, tgk plk kaler2 dlm kartun tu, tu jd menarik, kalau kt TV9 tu yg nick di 9 tu, lagi berderet kartun dia petang2…..kalau anak aku lak suka tgk cite Bola Kampung tu, pastu cite Kacang, psl lagu dia menarik, terlompat2 menari sama…
    haa bab detective conan, aku suka cite tu, kdg2 aku yg ralit tgk smpai anak aku geram, dia off tv tu…hehheeh..psl aku x layan dia laaa..
    apa pon aku rasa, kartun2 ni byk yg bleh mempengaruhi minda kanak2, so kita kena pantau jgk skali skala kan..

  2. 2

    yanz said,

    ish aku heran laa, dlm blog julia je aku bleh bg komen, blog kk linda n ziana x leh komen…hehhehe…apsal haa? hheheheheh

  3. 3

    nCT said,

    say no to cartoon pls!!!

    aku dr kecik sampai ke tua ni, mmg x suka kartun lah julia, camna aku nak memotivasikan diri nnt ha, kalau rifqie dah pandai tengok tv.

    ish mesti nnt aku “tergaduh” ngan rifqie, sbb berebut channel kan, ish camna ha?

  4. 4

    Along said,

    heheheh…aku mmg suka tgk kartun dr kecik smp la ni! dulu2 suka jenih2 gaban, kesatria baja hitam. la ni tak suka dah jenih tu….la ni suka yg ringan2 plak mcm yg hampa sebut tu. anak aku paling suka tgk kartun kt astro ceria tu lah…mcm2 adaaaa
    haa…ct..mmg kena blajaq tgk kartun lah kl dah ada anak ni, sbb itu ja cara nak soh depa jgn kaco kita…hehehehe…lg satu mcm julia kata la, tgk sama2 blh mengeratkan hubungan ngan anak2.

  5. 5

    nanadanny said,

    yanz – betui tu, dari pgi sampai malam kartun memanjang. Klu tekun tengok sume jadi best…anak ngan laki ntah ke mana hehehe

    wei, kan dari azali lagi hg memang x leh bg komen kt blog depa tu kan…meh kite gelak berjemaah untuk yan..hahaha

    ct – nnt bila anak hg dh besar secara otomatik kite leh consider ngan anak…dan otometik gak hg leh suka tgk kartun..hehehe kan aku dah kata kite kena jadi budak balik untuk anak2, depa sonok kite lg sonok..hehe

  6. 6

    yanz said,

    ala ct, cuba satu hari tu hang amik masa sket, dok dpn tv, tgk cite kartun, tp time kartun best2 la, dok ngadap tv dgn rifqie, hang tgk laa rifqie suka ke dak tgk kartun tu, so hang pon sama2 laa hayati, baru laa tau apa pekdahnya kartun tu pada budak2..hehhehe

  7. 7

    nanadanny said,

    along – yap, dgn cara tgk kartun saje la anak2 x kaco kite dah..haaa waktu tu la dok pulun buat keje apa yg patut

  8. 8

    azfaliza said,

    tom & jerry…i like it…i like it…….😀

    setuju sangat2 ‘kena jadi bebudak balik untuk anak2’………lagipon tu salah satu petua untuk kita nampak sentiasa muda remaja….hehehehe

  9. 9

    nanadanny said,

    az – yaa betui…kartun tu leh mbuatkan kite ketawa dan kite jadi ceria lps tu…

  10. 10

    nCT said,

    cewah, panjangnya jawapan kengkawans kat aku, ahakss.

    ha lah ha lah lepas ni aku tengoklah kartun, tp rifqie mmg favorite dia tengok tv, org pun heran, sbb dia tengok tv x kelip2 mata, aku pun heran.

    kalau dok dlm buai, dia mesti pusing ke hala tv ja, tengok tv ja lah, aku rasa aku tau dia ikut perangai sapa, dia ikut shaifull lah tu, “hANTU TV”.

  11. 11

    K. Lynda said,

    haaa shaiful HANTU TV…ni hantu jenama baru ka???


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

