Perilaku

Smlm on the way aku balik umah, aku singgah la kedai jap.  Tengah aku berjalan tetiba aku terserempak dengan seorang ibu dan anak yang berumur dalam lingkungan 3 tahun dan perbualan mereka:-(ish x abis2 dialog kan…hehehe)

ibu:  Ish, cepat la sikit..meh cni ibu pegang tangan..(sambil membawa plastik sampah)

anak:  X nak… (budak tu pn jalan sendiri tetiba gedebuk jatuh…)

Aku tergamam dan terkejut teruih terberenti…

Ibu:  Haaa…kan dah jatuh.  Padan muka.  X nak dengar cakap ibu..(dan pot pet pot pet ntah hape2 sambil berjalan siap jeling aku lagi tuh)

Ish, bukan salah aku pun anak tu jatuh cuma aku tergamam teruih aku terberenti. Cuma yang aku kesiankan ada jugak ibu2 yang kata kt anak padan muka ye…sian budak tu.  Mungkin ibu ni penat balik keje dan husband x tolong buangkan sampah tu so bila anak salah sket…kena la budak tu!!

Apa2 pn aku x nafikan dalam kite bekerja ni bila penat kite cepat naik angin…cepat melatah walau benda tu sebenarnya kecik je…Adakah kite ni hot tempered giler2 sgt aaaa??  Skrg ni pun aku kena doa siang malam agar kesabaran aku ni sentiasa berada dalam keadaan minimum…coz skrg ni aku cepat naik angin daaaa…huhuhu

6 Responses so far »

  1. 1

    azfaliza said,

    apsal haa? aku pun cepat hangin je skang ni…..adakah disebabkan cuaca yang semakin tak menentu? kejap ujan, kejap panas…atopon sikap kita yang tak reti tahan sabor?? pikir2kan la…huhu

  2. 2

    jade2020 said,

    hangin sbb kurang kentut kot? wakgahahhahaah

  3. 3

    nanadanny said,

    betuikan az…mcm angin kus2 je kite nie…sabar je la org kt sekeliling kite kan!! huhu

    wei…hg kuat kuat ka??? warghhhkakah

  4. 4

    nanadanny said,

    ish..apa aku taip nih…
    sepatutnya…hg kuat kentut ka…hahaha

  5. 5

    Along said,

    ‘Skrg ni pun aku kena doa siang malam agar kesabaran aku ni sentiasa berada dalam keadaan minimum…’

    apa maksud hg tu? bukan ka kita kena doa bg kesabaran kita sentiasa dlm keadaan maksimum…..bahaya la hg nih….tatuuuttt…

  6. 6

    nanadanny said,

    ish minah nie..jadi cikgu la plak…x tperasan daa.
    patut la aku kuat marah yee, pasni kena ubah ayat doa la..hahaha


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: