PTK

Bila memikirkan PTK ni sedih, geram, tension sume ada la.  Bila nak dapat aras cemerlang pn x tau la.  Kenkadang rasa nyesal x amik mula2 dulu PTK diperkenalkan.  Dan 3 org kawan aku yang amik waktu tu telah lulus dengan jayanya dan dh naik pangkat pong…(untuk org2 itu jgn senyum ye…serius ok!!)  Aku pun tumpang seronok gak coz member2 sendiri naik pangkat dari senior2 yang lain…

Hujung minggu ni lak, Jabatan aku akan adakan kelas bimbingan PTK kt salah satu hotel kt ampang nun..  Dan aku adalah salah seorang pesertanya.  Rasa lain lak kelas bimbingan ni wat kat hotel…Jakun kah aku????  Sbb waktu aku keje kt *e**k, kelas bimbingan ni wat kt dewan ceramah je, sian kan!!  Siap kena bayar lagi…Hujung minggu nie nampaknya xde la aku nak berpoya2 kt umah tu.  Start petang jumaat n abis ari ahad tau.. So, kepada kawan2ku kite kena postponed lagi perjumpaan tu k…

Ish, leh ka anak2 aku ni ditinggaikan pada husband aku ye???  Insyaallah, bleh rasanya…so, pada en. mat haruslah menjalankan tanggungjawab tu ye…hehehe chaiyok2!!

Pastu 2-6 dis lak aku kena p kursus laman web kat akademi melaka lak.  Lama tu, tp disebabkan en mat pun kata die leh handle anak2 ni jadi aku rasa ok kot coz nak mencukupkan kuota kursus untuk tahun ni.  Tp tahun depan aku nak book siap2 kursus kat INTAN Sabah n Sarawak, biar jauh sket…nak p sendiri almaklum la kan…hehehe Nak pi over the sea tu apatah lagi, tengok lak member sorang nie yang dah dok over the sea tu.  Rasa seronok sgt tp + jeles sket la(sebenarnya banyak).

Apa2 pn GoOd LuCk la pada kengkawanz yang amik PTK minggu depan ye…Sama2 la kite naik pangkat k…hehehe (bila tahun le tuh! huhuhu)

4 Responses so far »

  1. 1

    jade2020 said,

    gud luck utk ptk. aku mogok, takmo amik ptk. aisehh…napoknye tertangguh lagi le ye hasrat kita nak beronggeng minggu ni. takpe… takpe…minggu depan masih ada

  2. 2

    Along said,

    huh…ptk ni mmg depa tak bg kita pas tau, sbb depa tak larat nak bayaq gaji kita kot. lg satu tak byk tmp utk N22 kot. tp kan semua tu kan ka buleh diubah…bukan peraturan yg buat kita, kita yg buat peraturan tu. kat opis aku nih, ada 3 bos yg layak pakai PA tau, tp dah post tu tak diwujudkan, tak dak la PA utk bos yg lg 2 org tu. Kan bleh dimintak post tu kan…at least ada gak geng PA aku kt sini.

    haa…thn depan pun aku ingat nak apply kursus INTAN yg kat s’bah s’wak nun….ada rezeki bleh kita p sesama kan…

  3. 3

    nanadanny said,

    cpt along, proceed hg nyer proposal kt jpa, teruih hg naik pangkat jadi PTD…hahaha

  4. 4

    Along said,

    hihihi…kl aku yg jd PTD, mmg haruih hancuqlah…waargakhakaa
    nak smbg skit bebelan tu…nak mintak wujud post baru pun makan 5-6 tahun, elok la kita ni dah berkarat, dah mai org muda2 yg segar bugar lg, yg sumanya pakai degree dah, mana ada diploma cabuk cam kita ni…tak aci la….
    hehehehe…salah satu faktor, malaih baca buku, satu lg mmg tak best la buat ptk nih, menyekat peluang kenaikan pangkat. lain la jawatan yg khusus cam J, S, U dan byk lg tu, depa takat luluih ja, tak yah tunggu dpt cemerlang gemilang terbilang tu, mmg 99% akan naik pangkat.
    uik…panjang la plak jdnya…hehehehe


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

