Axion

Kejadian ni terjadi sabtu lepas…Eeiii memang x tertahan nak gelak la klu ingat benda ni.

Waktu tu, aku tengok sabun axion nak dekat abis.  Aku pn bgtau la kt bibik aku tu sabun ada dalam laci tingkat bawah sekali.  Die kata iya….  Aku pn masuk bilik, kuar dari bilik tengok bibik x amik gak axion tu mula la rasa geram pasai sabun yg dok ada tu tinggai cebisan2 sabun je.  Aku pn teruih la letak tepi sabun axion lama tu…saje la letak situ nak tengok apa tindakan selanjutnya kan…

Bila dah main2 ngan anak2 aku tengok sabun baru tu die simpan balik.  Oooo x nak guna yeee??  Last2 aku buang bekas sabun lama tu dan tinggaikan span nak membasuh tu je.  Haa baru berakai sket kot kan…heheheh

Tetiba die nak basuh pinggan dan tanya kat maner sabun baru tu.   Teruih la aku cakap, “la, yang saya letak sebelah sabun lama tu bibik letak maner?  Bibik jawab, “ooo, yang itu ya, saya letak di dalam ice box….”  Adoi mak, aku rasa nak marah ada, nak tergelak pn ada….last2 die kata ingatkan dalam tu ada makanan… Ish2 buatnya die ingat benda tu planta, pas2 anak aku nk makan roti dan planta, korang dapat imagine x apa jadi lepas tu??? 

Nasib baik la bibik ni sementara waktu je…pinjam dalam masa sebulan.  Yang realnya akan datang kemudian.  Jadi nak bagi arahan yang beria pn malaih lagi.  Tp setakat ni jaga anak2 nampaknya ok cuma die suka tengok tv la…Xpe la orang tua kan, malas nak tegur sangat…

Harap2 yang akan datang pn ok…x banyak cakap dan buat je apa yang disuruh.  Coz bagi aku yang penting keselamatan anak2 aku kt umah tu…dan kerja2 sampingan dibuat hanyalah waktu aku dan asben bercuti….Masak pn aku tau, so sgt senang kan??? Heheheh senang pada luaran je tp nak buat kerja rumah tu jenuh jugak kan..kan..kan!!

2 Responses so far »

  1. 1

    azfaliza said,

    adeh la..lawak..lawak…hati2 la takut nanti ada korang termakan gulai axion..huhu

  2. 2

    nanadanny said,

    morale of the story..jgn dok suruh bibik masak…hehehe


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

