Mohon pendapat..

Baru masuk keje ari ni..

Juz nk mintak pendapatan korang… Klu korang jadi aku, antar rumah pengasuh bln oktober hingga 10 okt 07, baper yg korang akan bagi??? Sumenya rm650 untuk rega ketiga2 anak aku….

Tolong sat…

17 Responses so far »

  1. 1

    jade2020 said,

    10 okt means 10 hari je la ek? kalo aku….bagi je 200 utk 3 org…errrrr berbaloi kamdar dak?

  2. 2

    nanadanny said,

    klu ikutkan 8 ari bekerja je..tp tu la ada citer di sebalik nie..
    biar org ramai bagi pendapat dlu, baru aku citer naaa…

  3. 3

    azfaliza said,

    kalau pengasuh bleh kautim lagi kot..bleh kurangkan harga..tapi kalau nurseri kena bayar penuh..huhuhu..

    errr ikut jawapan jue la..200..hehe

  4. 4

    nanadanny said,

    maner leh ikut org…x aci arrr
    xpe bila2 aku citer perasaan aku terhadap pengasuh ku…huhuhu

  5. 5

    Along said,

    takkan la tak dak ati perut nak 650 jugak kot!! gila apa…keja tak buat, gaji mau penuh…mazhab mana dia pakai. kl nurseri pun kurang dr 2 minggu dikira separuh rega tau dak. nurseri yg penah aku hantaq la.
    bagi aku 200 tu kira berbaloi kamdar dah rasanya kan ziana kan…takat 8 ari bekerja ja pun.

  6. 6

    Along said,

    tp kan 650 utk 3 org budak kira mahei la…takkan la yg besaq nana pun smp 200 kot (aku agak la) kl kecik haziq tu buleh caya la jugak.

  7. 7

    nanadanny said,

    haa along..yg nana n haikal die amik sorang rm200, haziq lak rm250…
    mcm2 kan klu bdepan ngan pengasuh nie..
    sbb selama ni aku pendam je apa yg aku rasa nnt la aku luahkan segala2nya…

  8. 8

    azfaliza said,

    errr cam ada cite tak best jer..cite le cepat..tak sabar nak tau ni…

  9. 9

    jade2020 said,

    cepatla luah…tak sabo nak dgr eh baca ni

  10. 10

    yanz1011 said,

    heheheheh..sian julia, sabo2…hari2 sabo, dgn karenah bos, anak2, bapak pada anak2, pengasuh anak2..mcm2 kan org pompuan nii..
    aku pon next week btol2 ujg bulan okt baru nk bayo kt pengasuh, psl cuti pon lama gak, dr hari kamis b4 raya tu smpai 22 okt aku cuti lagi..anto 23hb…ni dok pikir gak nk bayo brapa, rasanya kena bayo 220 gak laa, segan plk nk bayo kurang kan…
    ala julia, hang tak brani ka tanya kt pengasuh tu…aku rasa bg 450 ok kot, kalau 200 tu nanti org kata pulak..

  11. 11

    nanadanny said,

    az ngan jade,
    sabo2…sabo tu kan separuh drpd iman…hahaha

    yan,
    dulu aku anak sorang aku anto seminggu je kt pengasuh pasai pas2 aku bsalinkan haikal..aku tetap bayar penuh yan pasai sket xpe la kan..tp skrg ni byk tuuuu last2 kitorang je decide sendiri nk bagi baper…haaa nnt la aku citer…ngeh2

  12. 12

    Along said,

    haa…aku penah gak mcm yan ngan yg julia cerita tu, aku bayaq penuh gak. tp tak pa la kan, sorang ja, tak terasa sgt. ni smp 3 org….mmg nak kena berkira la skit….kita pun bukannya org berada sgt. memberi bila ada berlebihan, kl rasa utk sendiri pun cukup2 besa2 ja, baik la utamakan keperluan keluarga sendiri dulu.

  13. 13

    azfaliza said,

    hmm dalam dilema jugak kan? kalau bayar 200, kang dia kata kita berkira..tak pasal2 dia jaga anak2 kita lebih kurang je..kalau bayar 600, rasa tak berbaloi plak sbb tak sampai setengah bulan pon..ish ponin..ponin..

  14. 14

    jade2020 said,

    ishh mana le pompuan ni. lambat bebenor nak cite…letih mak nak nunggu nyahhhhh…

  15. 15

    Along said,

    ooiii…dah masuk minggu baru nih…mana ceritanya?? beruban dah nunggu….panggggg

  16. 16

    yanz1011 said,

    ceh korang ni…nk tanya sket, bulan ni korang keja bape hari haa, gomen bg gaji penuh dak? berkira je keja nya…cuba pikir, kita ni keja ofis, walaupon dlm bulan tu cuti raya ke, cuti kawin ke, cuti rehat ke, cuti bsalin ke, gomen bg gaji penuh gak kan, so camtu laa bila kita bayo kt org..kita ni cuti byk mana pon, dpt gaji penuh gak tiap ujung bulan…so otomatiknya kita kena pikir gak, org yg ngasuh anak kita tu pon kiranya sumber pendapatan dia dr kita, so bape hari pon kena bayo gak, kalau kt taska kita tak berkira pulak, nk tak nak kena penuh gak, tp kalau kt pengasuh, kena buat camtu gak, apa pon, itu ikot budi bicara masing2 la kan..ni aku bg pendapat laki aku je…aku try tanya pendapat dia psl duit nk bg pengasuh, dia ceramah kt aku camtu lak..huhuhuhuuu…hahhahahaha…

  17. 17

    nanadanny said,

    haaa amik sume…
    sekali yan bagi ceramah…hahaha


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

