17 Ogos

Yap!! Ari ni genap la 4 bulan aku koje kt cni.  Mcm2 yg aku tempuh dan lihat gelagat org2 kt cni.. Tp x dinafikan bila keje kt cni officer2 kebanyakannya very open minded.  Keje2 gak lawak2 gak.  Beza betui ngan tempat keja lama aku dulu.  Fuh wlpn baru EO lagaknya mcm KP lak..hahaha itu la manusia..mcm2 ragamkan!!

 Haa…first impression org kat aku bila aku lapor diri ari tu dorang ingat aku sengaja nk ikut bos aku ni balik HQ.  Huh silap besor la tu baik aku dok kt prk.  Sian kat umah aku yg baru beli tu terpaksa disewakan daripada terbiar kosong….Aku kena explain kt sorang2 yg husband aku ditukarkan ke sg besi tu sbb aku mintak tukar putrajaya.  Mmg aku x nafikan yg pertukaran aku kali ni agak kontroversi sket..hehehe sampaikan ada officer tu ckp kt pa dato kp yg die nk tgk aku ni camner???  Awat???  Ingat aku ni tergedik2 kot!!! Silap besor la tu…silap org leerrr!!!  Pergghhh ayat baik punya!!

Bila dh jadi staff baru kt ofis yg semmgnya baru bagi kite…byk la benda2 yg senang org nk buli bagi manusia2 yg suka membuli niee… Haaa lagi silap beso la tu.  Ada sorang budak tu (muda lagi pn tp mentang2 la aku baru) senang2 je cakap yg aku kena tunggu bos balik baru aku bleh balik…Ishishish senang je kome nk memperkotak katikkan aku ye!!! Last2 aku jawab “ye ke?? biasanya klu kt ipoh klu time balik boleh balik je..xde apa2 pn kecuali ada benda urgent!!”  “ye ke kak???”  Aik dema balik yg tanya aku.  Hahahah baru korang kantoi….

Rupa2nya lama dh ye aku koje…7 tahun 4 bulan…lama tuuuuu!!!  Dh kawin, dpt anak..gamaknya 7 tahun yg akan datang apa jadi kt aku gamaknya ye???  Ada ke aku lagi kt dunia ni..??  Ish apa aku merepek ni!!  Ye la kite mesti pikir masa dpn gak kan!!

Harapan aku dlm ari2 mendatang ni biarlah aku dapat menjalani kerja2 di rumah ngan ofis dgn tenang dan bahaaagiaaaa….amin!!!

4 Responses so far »

  1. 1

    Along said,

    laa..betoi la kot julia ooii…kt aku pun depa selalu dok gempaq lagu tu. kena tunggu bos balik dulu, br kita buleh balik. aku pun jawab mcm hg jawab gak la. tp sebenaqnya ikut bos la kan…kl bos dh mmg tak kisah, dia bg kita balik dulu, apa salahnya. bos lelaki bukan balik nak kena masak ka amik anak ka, tu sbb depa suka balik lambat….heheheheh (menyedapkan ati tu)

  2. 2

    klynda said,

    klinda plak mmg jenih tunggu boss balik dulu, baru klinda menyusul..x tau lah, x reti nak balik awai dari boss. Mcm dah kena train lak. Lagipun klinda segan sbb boss klinda sampai awai. Dia tlg bukak kan pintu. Jadi klinda kenalah berbudi bahasa, klinda tutup pintu lak..hehehe

  3. 3

    nanadanny said,

    klu saya nk tunggu bos balik alamatnya mlm la baru jumpa anak2 dan suami pasai die suka balik lambat yg terover..ooo tidak xkan teman nk tunggu jugak kot!!!hehehe

  4. 4

    klynda said,

    boss klinda jenih balik awai…5.30 dia dah chow..hehehe..sbb tu mau tunggu..kalu jenih balik mlm, haaa tak ingin teman tunggu dia


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

