Anak2 Punya Citer..

haa.. nk citer pasai anak2 aku yg semakin membesar ni.  Satu ari aku nampak haziq dh mula hisap ibu jari kakinya kerana aku tau itu adalah tanda2 si haziq nak dapat adik lagi sorang.  Hai hubby ku, x kesian ka kt teman tp jauh ni klu haziq tu dapat adik lagi dlm masa terdekat ni..Tanpa aku berlengah lagi terus menuju ke haziq dn bermulalah dialog antara ibu dan anak2nya…

ibu:       haziq, buat apa tu..ish xkan nk dapat adik lagi kot..

nana:    ooo..kalau haziq hisap kaki tu dapat adik ke..kakak seronok sgt dapat adik byk2 nnt kakak tolong la ibu …

ibu:      eeiii kan haziq kecik lagi sian kat die..penat la ibu nanti kalau dapat adik lagi..

haikal: haikal pn seronok ibu…

Perbualan terhenti kat ctu sampai satu masa aku nampak kaki haikal dh ada kt dada haziq.. Aku pn apa lagi teruih tjerit mcm tarzan  dkt haikal dan membebel nk bagi haziq pada org.. Kejap ye ada dialog lagi nie..

ibu:   haikal kenapa buat mcm tu?  dh x syg haziq ke..

haikal:  ermm mmg haikal x syg haziq.. ( aku terkedu jap camner nk wat ni, dpt idea..)

ibu:  kalau x syg, ibu hantar haziq rumah makcik kt bawak tu la.. die nak je jaga haziq..

haikal:  hantar la ibu..haikal x syg dh..

kakak:  jgn la ibu, kakak syg haziq ni..  (pandai kakak ni pujuk)

aku pn teruih la menuju ke pintu sambil dukung haziq tu..

ibu:  okeylah, ibu nk turun bawah jap bagi makcik tu jaga haziq..

haikal:  ibu x payah la turun bawah bagi makcik tu..

ibu:  haa… td suruh sgt hantar.  Kenapa haikal cakap mcm tu? x baik tau sian kt haziq..

haikal:  td haikal silap…haikal syg je haziq…

fuh…ayat yg aku x sangka keluar dari mulut seorg budak yg mempunya rasa kasih dn syg pada adiknya…syukur, dan aku harap sangat anak2 aku akan menjaga silaturahim antara adik beradik hingga hujung nyawa kerana itu lah harga sebuah kasih sayang…

5 Responses so far »

  1. 1

    jade2020 said,

    haziq nak dpt adik lagi? fuhyoooooooo… ini baru betul2 fuh-yo magic….

  2. 2

    klynda said,

    julia jenis yg marah pun lembut ja cakap, kalau klinda lama dah aku menjerit sampai dengaq satu kuarters..

  3. 3

    nanadanny said,

    jade2020,
    ho la tu nk dpt adik satgi ada gak yg jadi suri rumah sepenuh masa kot..

    klinda
    silap besau la tu klinda nih..klu dh marah tu hilang sket kelembutan tu…hehehe

  4. 4

    noi... said,

    tu ler pasai aktif sgt….huahahhahhaha…ampun2 akak….bak kata nana……nana tak kicah,nana suker dapt adik…..bak kata aikai,aikai nak ajer,cumil cgt2,…bak kata mak,cucu byk2 ler meriah,bleh jadi tuk guru ajo ngaji hehehhe…..bak kata achik wah best ajer bleh dukung2 cium2 banyk2 kali,pas sorang sorang,nexttt 3x……..bak kata achu,semua ler best…layannnnnnnnn…:D so prepare ler wawahwahwhawah

  5. 5

    nanadanny said,

    noi,
    ha la tu..satgi jadi robot kot..


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a Reply

